onsdag 26 oktober 2011

Ponnyer!

Jag vet så mycket fina ponnyer som letar nya ryttare. Så ska man köpa ponny, hör med mig!
Jag vet även en hög till som söker ryttare och inte är till salu.

Ponnyer är roligt, särskilt ungponnyer. I fyra års åldern är mina favoriter. Dom ska vara ordentligt inridna så det bara är att börja utbilda. Då utvecklas dom något enormt för varje dag som går.

Jag sitter och klurar på vilka som ska göra vad idag. Jag har inte börjat rida än, jag vet, jag är slö idag!
Fideli, Diablo, Batya och Pamina ska få jobba idag. Achilles var ute och konditionstränade igår och behöver nog en paus idag. Trots att han är fyra är han ju bara nyligen inriden. Då måste man ta det lugnt så kroppen och huvudet hinner med.

Jag rider mina unghästar precis så länge som dom orkar och tycker det är roligt. Många är pigga i början av ridpasset sen "tar bensinen slut" och då kräver jag inte mer av dom. Det viktigaste är att det är roligt. Konditionen och styrkan kommer efter hand. Dom ska känna att dom klarar av uppgiften och att dom är duktiga. Sen blir dom äldre och då ska dom givetvis arbeta hårdare. Men då tycker dom ju att det är roligt att jobba!

Här är Playboy på han bruksprov som 3åring. Vacker som en dag. På söndag ska han tävla Div 2 med sin ryttare. Då håller vi alla tummar för att det går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar