söndag 20 november 2011

Fullt upp!

Här rullar dagarna på i ett. man tror inte att det tar så lång tid som det faktiskt gör att hinna med alla små djur som står hos mig.

Idag åkte Pamina hem och ägarna verkade nöjda, alltid lika roligt.
Tine däremot blev mindre nöjd för hennes bästa kompis flyttade. Sånt är livet i mitt stall, hästar kommer och åker hela tiden. Det finns bara en som aldrig någonsin åker någonstans ;) Pauli såklart.

Jag är så ridmotiverad, jag känner hela tiden hur dom utvecklas, jag med för den delen. Nu längtar jag bara efter att få träna igen. Men Pauli är nog snart i träningskondis, jag ger det en månad till.

Diablo har blivit väldigt stark nu så det är roligt att ha någon att få svettas lite på!
Jag har ju också fått rida min mosters nu häst, ett jättefint sto som har en otrolig ridbarhet.
Så nu bara kliar det i fingrarna tills Paulis kandar åker på och bytena ska trimmas.

Stina hängde med ut i veckan på Malins ponny Aspencade. Vi skulle ta oss en härlig tur i skogen...
Men dom där unga ridponnyerna har ju lite energi och bus i kroppen! Jag red Diablo som gjorde busiga luftsprång efter Aspencade som gick före. När Stina vänder sig om och frågar om vi ska galoppera svarar jag "Aldrig i livet! Då ramlar jag av!!"
Så Stina tyckte det var en bra idé att jag red först då, Aspen var ju ändå så cool.
Å vips så bytte hästarna roll, Diablo blev lugn som en gammal ko och Aspen började göra smidiga luftsprång..

Nu måste jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar