måndag 7 november 2011

Min stjärna!

Han står äntligen i stallet, min älskade prins.
Så imorgon ska vi ut å börja jobba. Det finns ingen häst som är roligare att rida än Pauli. Ingen har sån arbetsvilja och attityd som han. Han tycker verkligen att hela livet är en fest.

Diablo har fått jobba lite ordentligt idag med, men jag tror han gillade det. Vi har mest konditionstränat ute nu så det var dags för lite "riktig" ridning. Diablo är också mysig, han har en helt annan attityd än vad Pauli har, Diablo är mer glad på ett gulligt sätt. Han skulle aldrig se sur ut. Hade han varit människa hade han varit en sån där söt kille som alla tjejerna var kompis med medans Pauli hade varit den coola i solbrillor som försöker impa!

Jag har klippt halva Tine, imogon tar vi resten. Hon var jätte duktig, bara 3 år och jag kunde klippa henne helt själv. Hon nöjde sig med en näve hö då och då.

Jag känner att jag börjar bli förkyld så jag tror jag tar kväll nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar